سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای جامع معرفی و نصب اندروید استودیو



راهنمای جامع معرفی و نصب اندروید استودیو

اینترنت خدمت یا این که API
اینترنت خدمت یا  طراحی اپلیکیشن این که Application Programming Interface یک مرز مشترک میان دو خدمت و سیستم جدا از هم از هم است. API اساسا کدی میباشد که به وسیله برنامه نویس ها مندرج و به دیگر اپلیکیشن ها این اذن را می دهد تا بتوانند به آن متصل گردیده و با آن تعامل نمایند.
برای اینکه پاره ای این معنی برای شما ملموس خیس خواهد شد آن را با یک نمونه پیگیری میکنم. بر فرض نمونه اپلیکیشنی با یک API معلوم اپ نویسی میگردد این بدان مفهوم میباشد که‌این اپ در موبایل اندروید با یک نسخه خاص صرفا اجرا می‌گردد. به لهجه بی آلایش ورژنی که ما در لهجه عام از آن برای اندروید حافظه میکنیم برای مثال اندروید 10 در گویش اپ نویسی به صورت API ذکر میگردد.
نکته: API در اندروید متعلق به SDK میباشد.



مفاهیم MinSdkVersion و TargetSdkVersion
اپلیکیشن نویس بایستی یک دستکم API را در نرم افزار خویش و در مانیفست تهیه نماید تا نرم افزار در API های زیر خیس یا این که به عبارتی ورژن های زیر خیس اندروید قابل انجام نباشد، این مورد به عبارتی MinsdkVersion میباشد.
از طرفی نرم‌افزار ها گرچه ممکن میباشد در ورژن های فراتر و یا این که تحت خیس اندروید عمل نمایند ولی این نکته دارای اهمیت میباشد که هر اپلیکیشنی مطلقا برای یک ورژن خاص پباده سازی شده‌است، این ورژن خاص به عبارتی Targetsdkversion است.
نکته: برنامه نویس ها هر دو این تغییرات را می‌توانند از روش مانیفست تهیه نمایند.


اصول نرم افزار نویسی اندروید

Activity
اکتیویتی اساسا به هرمورد از صفحه ها نرم‌افزار اندرویدی اطلاق می شود، این صفحه ها در اپ یا این که به عبارتی نرم‌افزار اندرویدی کنار هم قرار گرفته و از روش دکمه های گوناگون به هم انتقال میابد. مثل یک بازی که قسمت پیکربندی، اکانت کاربری، ورود به بازی و … داراست. یک activity از دو نصیب منقطع درست شده میباشد:

1) Class
2) Xml

کدهای مندرج به گویش اپلیکیشن نویسی جاوا که پشت پرده و موتور کار یک اپ میباشند در class قرارگرفته وآن قسمت از برنامه که ما در حالا مشاهده و استعمال از آن هستیم در xml جای دارد.
اساسا یک کارشناس اندروید، کدهای مریوطه را در جاوا یا این که به عبارتی class قرار داده و ظواهر اپ، قرارگیری المان های گوناگون، رنگ و … را در نصیب xml ذخیره می‌نماید.



Emulator
Emulator یا این که مشابه ساز یکی‌از پرکاربرد ترین مناطق در پباده سازی برنامه اندروید میباشد و برای توسعه و گسترش دهندگان نرم افزار یک نیاز مهم میباشد. همان گونه که درین نوشته‌ی علمی پهنا کردم برنامه نویس ها اپ هنگام پباده سازی بارها و بارها از برنامه خویش خروجی میگیرند تا ببینند همت اپ به چه شکل هست.
برای این اصلی دو خط مش مهم وجود داراست؛ آزمایش کردن نرم افزار روی یک دستگاه حقیقی وواقعی!، به کار گیری از مشابه ساز

در‌صورتی‌که اعتنا داشته باشید نسبتاً مجموع طراحان نرم‌افزار دو مانیتور پیش روی خویش دارا‌هستند و یک مانیتور را تماما به قسمت emulator تخصیص داده اند.
نکته: از شایسته ترین اپلیکیشن های مشابه ساز که سرعت مناسبی داشته و به ما دستگاه های مختلفی برای آزمایش نرم‌افزار را ارائه می دهد می‌اقتدار به genymotion اشاره نمود.
اندروید استودیو نیز این خصوصیت را در پکیج خویش داراست البته سرعت و توان genymotion بسیار بیشتر از مشابه ساز گوگل میباشد.



Android studio و eclipse
اندروید استودیو و همینطور eclipse تحت عنوان دو تا از پر اسم و رسم ترین و قادر ترین اطراف های گسترش اندروید دربین برنامه نویس ها، آیتم به کارگیری قرار می گیرد.
گرچه در پیشین eclipse کلام اولیه را در اپلیکیشن نویسی اندروید میزد، ولی اندروید استودیو در سال های اخیر با به روز های متفاوت توانسته به صورت قابل توجهی گوی سبقت را از حریف خویش برباید.
به دنبال به در میان بعضی از برتری های android studio نسبت به eclipse می پردازیم:

در android studio خطایابی و رفع آن راحت خیس میباشد.
پباده سازی رابط کاربری در android studio بسیار شل خیس میباشد.
در دور و بر android studio تحلیل منابع مصرفی حافظه موقت و پردازنده بسیار بدون نقص میباشد.
و …
نکته: اما قابل ذکر میباشد که شما برای به کار گیری و به اصطلاح ران کردن android studio بر روی سیستم خویش می بایست سیستمی توانمند با خصوصیت های طاقت فرسا افزاری بالایی داشته باشید.



توده بندی
در‌این نوشته‌علمی ما تلاش کردیم شما‌را با وسیع ترین و مهمترین مفاهیم و اصطلاحات دنیای نرم افزار نویسی اندروید آشنا سازیم. اگرچه اصطلاحات و مفاهیم اندروید بدین تعداد ختم نمیشود، البته چنانچه شما قصد ورود به دنیای نرم افزار نویسی اندروید را دارید این اصطلاحات پیشنیاز عمل شما است. در مقاله ها بعدی، گروه فراگیری اپ نویسی اندروید آمانج با محتواهای باارزش و اما کاربردی شما‌را در مسیر یادگیری الفبای نرم‌افزار نویسی اندروید ملازمت خواهد نمود.